niedziela, 25 stycznia 2015

Racuchy drożdżowe z bananami, bez tłuszczu

 Moje ulubione racuchy, które kiedyś mi robił tata, były z jabłkami, u mnie będą z ulubionymi bananami ;) Plusem jest to, że nie zawierają tłuszczu - smażymy na suchej, rozgrzanej, teflonowej patelni, bez dodatku oleju. 
Przepis podpatrzony u Tęczy w słoiku ;):
Racuchy drożdżowe z bananami 
  •  200 g mąki pszennej
  • szklana mleka
  • 2 białka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki cukru wanilinowego 
  • 10 g drożdży świeżych 
  • 2 duże banany
Pół szklanki mleka podgrzać. Łyżkę mąki wymieszać z dwiema łyżkami cukru, drożdżami i połową ciepłego mleka. Poczekać, aż zacznie lekko bąbelkować, po czym przelać do masy miksera. Wymieszać z resztą mleka, mąką i cukrem wanilinowym.
Białko ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do ciasta dodać pianę i pokrojonego w grubą kostkę banana. Delikatnie wymieszać.
Smażyć, bez tłuszczu na rozgrzanej, teflonowej patelni. Podawać polane miodem ;).


    28 komentarzy:

    1. Jeju, ale uwielbiam takie tematyki blogów <3
      Racuchy + banany mniaaaam
      Przepis łatwyy :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Mniam racuchy są takie pyszne. A szczególnie z bananami moim ulubionym owocem. Skorzystam z twojego przepisu. Powiem Ci że twój blog jest smaczny.;-D

      OdpowiedzUsuń
    3. Uwielbiam racuchy *.* a zwłaszcza z dżemem truskawkowym domowej roboty. Ale te z musem bananowym, również smakowicie wyglądają! :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Jeju, rachuchy <3 uwielbiam! Ale z bananami chyba jeszcze nie jadłam ;)
      mojepierwszeopowiadanie.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    5. O rany!!! Narobiłaś mi niezłego smaka. Pięknie wygląda i pewnie pysznie smakuje. Jakiego ja muszę mieć pecha żeby być skończonym kucharskim beztalenciem. Zawsze muszę zdawać się na cudzą łaskę, głównie restauracji i mamusi :)
      Przepis wygląda na prosty. Podrzucę go mamusi.
      Ale mi teraz w brzuszku zaburczało...

      OdpowiedzUsuń
    6. nigdy nie jadłam może spróbuję :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Będę wpadać tu częściej, bo sama uwielbiam gotować, choć na razie uczę się przyrządzać mięsa. Jutro sznycle na obiad!
      Zapraszam: http://stella191.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    8. już wiem co zjem jutro na śniadanie ! świetny post, a przepis jutro przetestuję. :) będę śledzić Twojego bloga ! :)

      http://awiphotography.blogspot.com/ zapraszam, fotografia autorska

      OdpowiedzUsuń
    9. Mniam! Razem z mamą już mamy plany na jutrzejsze popołudnie. :) Robienie racuszków z bananami i jedzenie ich. xdd Świetny blog, serio. Obserwacja leci. :*


      http://4-zywioly.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    10. Apetycznie wyglądają uwielbiam takie racuchy i jeszcze banany to mniam mniam ;)
      http://niebioeski.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    11. Wygląda smacznie.Na pewno spróbuję zrobić ;)

      OdpowiedzUsuń
    12. Mniam! Jadłabym. Niedługo chyba też coś takiego zrobię. Szkoda, że nie wiem jak smakuje, ale myślę, że całkiem fajnie. Nie należę do kucharek itd ale mam nadzieję, że wyjdzie. Pychotka!

      OdpowiedzUsuń
    13. racuchy z jabłkami uwielbiam, więc może z bananami też mi zasmakują :D
      ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    14. Ojeju...zjadłam bym sobie
      Narobiłaś mi smaka, ja do najlepszych kucharek nie należę ale będę zaglądać tu na pewno:)
      Powodzenia w dalszym pisaniu!
      Pozdrawia:)
      http://lukseer.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    15. Hm... postów jak widzę nie za dużo. Ale z tego wnioskuję , że dopiero zaczynasz. Oczywiście na wstępie chcę ci życzyć wytrwałości w pisaniu no i polepszaniu swoich umiejętności : pisarskich , kucharskich. Racuchy szczerze nigdy za nimi nie przepadałam , ale narobiłaś mi ,,smaka". Tak jak dziewczyny z komentarzy powyżej do najlepszych kucharek nie należę. Bardzo mi się podoba , że robisz własne zdjęcia. Więcej takich blogów ! Tylko coś mi nie pasuje w ,,szacie" bloga. Wydaje mi się , że tu jest za pusto , lub jest za dużo koloru białego ? Chociaż może to tylko moje poglądy ?
      W każdym razie powodzenia !
      Zapraszam do mnie :
      huntedgirl.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    16. Mniam! Pysznie to wygląda ;)
      Pisz dalej, życzę wytrwałości! :)

      http://hogwart-na-wieki.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    17. Zachęciłaś mnie chociaż nie przepadam za racuchami :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Hej, dzięki za komentarz i polecenie mojego bloga :). Twój też jest ciekawy, masz dużo fajnych pomysłów na przyrządzenie jedzenia. (;
      Dobrze przynajmniej, że nie trafiłam na kolejnego bloga o kosmetykach i modzie xD.
      Najpyszniej wyglądają jednak muffinki, może kiedyś skorzystam z Twoich przepisów ;). Ogólnie to duży szacun dla Ciebie, bo jakbym ja zaczęła gotować cokolwiek to cała kuchnia by spłonęła, haha.

      Pozdrawiam i życzę wytrwałości w pisaniu bloga. :)
      ~ Thalia ~

      OdpowiedzUsuń
    19. O kurcze *o* wyglądają naprawdę przepysznie! Mam nadzieję, że smakują tak samo :D koniecznie muszę wypróbować :)
      A tak podsumowując to w końcu podobny blog do mojego :P uwielbiam takie domowe, sprawdzone przepisy...
      http://wysportowana.blogspot.com/?m=1

      OdpowiedzUsuń
    20. Pyszne są,kiedyś nie miałam w domu jabłek i zrobiłam z bananami :)

      OdpowiedzUsuń
    21. O bosz ale pysznie wyglądają i są poprostu cudowne i z chęcią bym je teraz zjadła . Pewnie zrobimy takie niedlugo i nuczysz mn tak pysznie gotować ♡ *o*

      OdpowiedzUsuń
    22. super Ci wyszły, cieszę się, że skorzystałaś z przepisu ! :)
      baardzo fajny blog - trzymaj tak dalej! :)

      OdpowiedzUsuń
    23. Super wyglądają! Wyglądają przepyszne! Zrobię takie w domu. :)

      OdpowiedzUsuń
    24. Jakie pyszności :) A co najważniejsze,zdrowiej niż normalnie :)

      http://aslotta.blogspot.com/ zapraszam :)

      OdpowiedzUsuń
    25. Robiłam dzisiaj rano wyszły przepyszne *.*
      Czekam na nowe przepisy :3

      OdpowiedzUsuń
    26. yummy :)

      http://ovationspas.com

      OdpowiedzUsuń